Gebruikte auto’s uit krimpende huurvloten zijn misschien niet het stelen dat u verwacht

Hoewel er goede deals te vinden zijn, met name in de nasleep van de faillissementsaanvraag van Hertz, moeten kopers niet rekenen op prijzen voor vuurverkoop, zeggen experts.

 

Het coronavirus en de daarmee gepaard gaande reisdaling hebben de autoverhuursector in puin geschoten. Dat betekent dat autokopers deze zomer deals voor gebruikte voertuigen kunnen vinden als de verhuurbedrijven hun wagenpark inkorten – maar niet noodzakelijkerwijs voordelige kortingen in de kelder.

 

De autohuur daalde abrupt toen de pandemie in maart zakenreizen en vakantiereizen bijna tot stilstand bracht. Hertz, een van ‘s werelds grootste autoverhuurbedrijven, heeft in mei bescherming tegen faillissementen aangevraagd. Private lease goedkoopste aanbieder van leasen.

 

 

Het lot van de vloot van Hertz blijft onzeker, maar analisten zeggen dat het bedrijf mogelijk ten minste een deel van zijn belangen verkoopt. (Het bedrijf weigerde commentaar te geven op de vooruitzichten voor zijn vloot, waarover wordt onderhandeld in de faillissementsrechtbank.) Zelfs vóór het faillissement zei Hertz dat het de verkoop van zijn auto’s had versneld en bestellingen voor nieuwe had geannuleerd. Andere verhuurbedrijven deden dat ook; Avis zei dat het in maart 35.000 auto’s heeft verkocht, of ongeveer 10 procent van zijn wagenpark in de Verenigde Staten.

 

De extra huurauto’s die te koop worden aangeboden, samen met een gestage stroom auto’s die van leaseovereenkomsten komen, kunnen de prijzen voor gebruikte auto’s drukken, zei Jeff Schuster, president van Americas Operations en wereldwijde prognoses bij het onderzoeksbureau LMC Automotive. “Het is goed voor de consument”, zei hij.

 

Maar de automarkt is complex en de economische omstandigheden blijven in beweging, dus experts op het gebied van tweedehandsauto’s zeggen dat ze de omvang van eventuele kortingen die kopers te zien krijgen, niet kunnen voorspellen. Private lease hybride online.

 

De groothandelsprijzen – wat dealers betalen voor gebruikte auto’s op een veiling – daalden sterk in april, toen de vraag afnam en veilingen werden stopgezet vanwege de pandemie, zei Zo Rahim, manager economie en branche-inzichten bij Cox Automotive. (Tot de belangen van het bedrijf behoort ook Manheim, dat veilingen runt en de markt voor gebruikte auto’s volgt.) Maar de vraag en de prijzen begonnen in mei te herstellen, toen staten hun economieën begonnen te heropenen, zei de heer Rahim.

 

Het is onzeker hoeveel het faillissement van Hertz de prijzen in het algemeen zal beïnvloeden. De vloot van Hertz omvat meer dan een half miljoen voertuigen in de Verenigde Staten, en een grote toestroom van auto’s in één keer zou waarschijnlijk van invloed zijn op de prijzen, zei de heer Schuster.

 

Maar de holdings vertegenwoordigen een klein deel van de ongeveer 40 miljoen transacties in tweedehandswagens die elk jaar plaatsvinden, zei de heer Rahim. “Het is niet genoeg om een ​​enorme neerwaartse druk op de prijzen uit te oefenen”, zei hij.

 

Bovendien is het onzeker hoeveel Hertz-auto’s er op de markt zullen komen. Hoofdstuk 11-procedures stellen bedrijven in staat te reorganiseren en te blijven opereren, in plaats van holdings te liquideren. De verschillende verkooppunten van Hertz, waaronder de Dollar- en Thrifty-locaties, blijven open voor zaken.

 

George Chamoun, CEO van ACV Auctions, die online taxaties en veilingen van gebruikte auto’s uitvoert, schreef de opleving van de voertuigwaarden toe aan een grotere vraag naar gebruikte auto’s, omdat mensen het openbaar vervoer en ritdiensten meden uit bezorgdheid over het virus. De waarden van gebruikte auto’s in sommige staten zijn bijna terug naar waar ze waren vóór de pandemie, zei hij, en in sommige – zoals Florida – zijn ze hoger.

 

Maar zelfs als sommige mensen een auto kopen om naar hun werk te pendelen, blijven anderen misschien thuis werken, waardoor de vraag naar auto’s kan afnemen. Autofabrikanten snijden de productie in reactie op de pandemie, en dat kan meer kopers naar gebruikte modellen duwen, waardoor de vraag – en de prijzen – wordt gestimuleerd.

 

Dat alles betekent niet dat er geen deals zijn, zei meneer Rahim, maar consumenten moeten niet rekenen op de verkoopprijzen voor vuur.

 

Toch raadde Julie Blackley, een woordvoerster van het auto-onderzoeksbureau iSeeCars, aan om de verkoopwebsites van verhuurbedrijven te controleren. Het bedrijf analyseerde duizenden auto’s die in mei beschikbaar waren op HertzCarSales.com, waar Hertz rechtstreeks aan consumenten verkoopt, en ontdekte dat veel modellen beschikbaar waren tegen prijzen die aanzienlijk lager waren dan verwacht. Gemiddeld konden voertuigen worden gevonden voor ongeveer $ 1.400 onder de marktwaarde, tegen een gemiddelde korting van minder dan $ 1.000 in april.

 

Maar huurauto’s, vooral kleinere modellen, die doorgaans minder duur zijn om te huren, kunnen meer kilometers op de teller hebben dan andere gebruikte auto’s, meldde iSeeCars. Het gemiddelde aantal kilometers op Hertz-auto’s die in mei werden verkocht, was 31 procent hoger dan op gebruikte auto’s van typische dealers. Maar luxe auto’s, die vanwege hun kosten minder populaire verhuuropties zijn, hebben vaak “aanzienlijk” minder kilometers dan gemiddeld.

 

Hier zijn enkele vragen en antwoorden over het kopen van een gebruikte huurauto:

 

Wat zijn de voor- en nadelen van het kopen van een auto bij een verhuurbedrijf?

 

Huurauto’s hebben veel chauffeurs, van wie sommigen misschien niet zo voorzichtig met het voertuig zijn omgegaan als met hun eigen auto. Om die reden kan direct kopen bij een groot verhuurbedrijf de voorkeur hebben boven kopen bij kleinere verkooppunten, die de neiging hebben om gebruikte auto’s van de grote bedrijven te kopen en vast te houden aan deem voor een nieuwe cyclus van verhuur, zei Jon Linkov, plaatsvervangend auto-editor bij Consumer Reports.

 

“Het heeft al een leven gehad,” zei hij. “Het is het beste om weg te blijven van het derde leven.”

 

De meeste grote verhuurbedrijven vervangen hun auto als ze een of twee jaar oud zijn, maar de meeste garanties vervallen na een bepaald aantal kilometers, zei dhr. Linkov. Dus zelfs als het model relatief nieuw is, kan de resterende tijd van de fabrieksgarantie beperkt zijn.

 

Toch zei meneer Linkov dat het verstandig is om een ​​gebruikte auto bij de fabrikant te registreren, als er nog tijd over is op de oorspronkelijke garantie, om er zeker van te zijn dat u op de hoogte wordt gesteld van terugroepacties en andere updates.

 

De verhuurbedrijven bieden doorgaans beperkte garanties op hun gebruikte voertuigen. Hertz biedt bijvoorbeeld 12 maanden of 12.000 mijlen, maar die garantie is waarschijnlijk waardeloos als Hertz failliet gaat, aldus experts.

 

Bovendien bieden verhuurbedrijven mogelijk niet de modellen met de meeste functies, zei dhr. Linkov, dus het kan zijn dat ze gewenste veiligheidsopties zoals dodehoekmonitors en waarschuwingen voor aanrijdingen missen.

 

Maar omdat verhuurbedrijven steeds meer hebben geprobeerd hun wagenpark af te stemmen op de smaak van de consument, kunnen ze modellen te koop aanbieden die verder gaan dan de stereotiepe ‘compacte plastic doos’, waaronder SUV’s, lichte vrachtwagens en luxe voertuigen, zei Jessica Caldwell, een analist bij de automobielsector. website Edmunds.

 

Hoe koop ik een auto bij een verhuurbedrijf?

 

De grote verhuurbedrijven, waaronder Hertz, Avis en Enterprise, bieden websites aan waar klanten voorraad kunnen opzoeken en vervolgens veel kunnen bezoeken voor een proefrit. De prijzen op de websites voor directe verkoop zijn doorgaans vast, zonder te onderhandelen, zei mevrouw Caldwell.

 

Hertz heeft 90 verkooplocaties en biedt thuisbezorging in 21 staten; levering is gratis binnen 75 mijl, met kosten tot $ 1.000 voor grotere afstanden.

 

Avis biedt thuisbezorging in 14 verkooppartijen. Volgens haar website biedt Enterprise het in sommige gebieden aan.

 

De bedrijven bieden kopers doorgaans ten minste een paar dagen de tijd om met de auto te rijden en deze in te leveren als deze niet aan de verwachtingen voldoet. De heer Linkov stelde voor om de auto gedurende die tijd door een betrouwbare monteur te laten inspecteren.

 

Welke financieringsvoorwaarden zijn beschikbaar voor leningen voor gebruikte auto’s?

 

Volgens Experian Automotive bedroeg de gemiddelde lening voor gebruikte auto’s in de eerste drie maanden van dit jaar $ 20.273, vergeleken met $ 20.137 vergeleken met een jaar eerder. De gemiddelde rente daalde van 10,06 procent naar 9,65 procent.

 

Edmunds meldde dat het gemiddelde rentepercentage voor gebruikte auto’s in mei 8,3 procent was.

 

De heer Linkov adviseerde om de aankoop van een gebruikte huurauto te benaderen zoals u elke gebruikte auto zou doen: maak de financiering van tevoren op een rij, zodat u niet gedwongen wordt om de financiering van het bureau te gebruiken als uw vooraf goedgekeurde tarief lager is.